۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 1006163

نسیم ادبی که در کنار بازیگری به کارگردانی هم علاقه‌مند است، به تازگی اجرای نمایش تازه خود را با همراهی ندا شاهرخی آغاز کرده است.

نسیم ادبی دوباره کارگردانی می‌کند

این زوج هنری پیش‌تر نیز نمایش‌هایی را به صورت مشترک کارگردانی کرده بودند و اخیرا نیز اجرای نمایش «شبیه شبیهِ آنتیگون» را در تالار مولوی آغاز کرده‌اند.

این نمایش همان گونه که از نامش برمی‌آید، با نگاهی به نمایشنامه مشهور و کلاسیک «آنتیگونه» نوشته سوفوکل روی صحنه می‌رود و ادبی و شاهرخی ترجمه نجف دریابندری را دستمایه اجرای نمایش خود قرار داده‌اند.

متن این نمایش نوشته عنایت اله خادم بشیری است و این اثر نمایشی، اجرایی معاصر با استفاده از الگوی تعزیه و نمایش‌های ایرانی از تراژدیِ مشهور یونانی «آنتیگونه» روی صحنه می‌رود.

آنان پیش از این همین نمایش را در یونان و فرانسه روی صحنه برده‌اند و از پنجشنبه، ۲۵ مرداد نیز اجرای آن را در تالار مولوی آغاز کرده‌اند.

 در خلاصه داستان این نمایش آمده: «ما مردم معمولی شبیهِ شبیهِ آنتیگون هستیم.»

ادبی و شاهرخی پیش از این نمایش «شب/ خارجی/یرما» را در تالار مولوی و «توراندخت» را در تماشاخانه سپند اجرا کرده بودند. آنان برای اجرای نمایش‌های خود، اغلب، نمایشنامه‌های زن محور را انتخاب می‌کنند.

نمایش «شبیه شبیه آنتیگون» با تهیه کنندگی موسسه هنری فانوس اجرا می‌شود و گروه اجرایی آن به شرح زیر هستند:

بازیگران (به ترتیب ورود به صحنه) مرتضی ‌یونس ‌زاده، آناهید ‌ادبی، صدف ‌محسنی، علیرضا ‌فرد، علی ‌سیبی، راد ‌پورجبار، وحید ‌الهویی، مهناز ‌افتاده ‌نیا، رایحه پاشا، سارا ‌بولوری، فرشته کرمی، صبا خراسانی، تارا سالمی، ملیحه میری، کیمیا ‌صبوری، حنا جعفری، مجری طرح: حامد ‌مهربانی، طرح اولیه:  یاسمن خواجه‌ای، طراح صحنه: رضا حیدری، مشاور صحنه: مهران ‌زاغری، طراح نور: رضا حیدری، طراح لباس:  ندا ‌شاهرخی، نعیمه شاهرخی، دستیار کارگردان، برنامه ریز: علیرضا ‌فرد، طراح حرکت: صدف ‌محسنی، آهنگساز، طراح صدا: عنایت ‌اله ‌خادم ‌بشیری، روابط عمومی: سارا ‌حدادی، طراح پوستر: مونا ‌مقدم، موشن گرافیست: سید علی مکرمی، انتشارات:  انتشارات آگه.

این نمایش هر شب ساعت ۲۰ و به مدت ۶۰ دقیقه در تالار اصلی مرکز تئاتر مولوی روی صحنه می‌رود.

نسیم ادبی دوباره کارگردانی می‌کند

انتهای پیام 

برچسب‌ها:

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.